Стратегія управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства

Вантажиться...
Ескіз

Дата

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Анотація

Актуальність роботи. Управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства є важливим фактором для забезпечення його успіху на глобальних ринках. Міжнародна конкурентоспроможність відображає здатність підприємства не лише конкурувати на внутрішньому ринку, але й ефективно працювати в умовах глобальної конкуренції, залучаючи нових споживачів та забезпечуючи стабільне зростання. Основними напрямками управління міжнародною конкурентоспроможністю є: дослідження міжнародних ринків, аналіз конкурентів на світовому рівні, адаптація продукції або послуг до потреб споживачів різних країн, впровадження інновацій та передових технологій. Важливу роль відіграють стратегії виходу на зовнішні ринки, формування глобальних ланцюгів поставок, а також управління валютними та політичними ризиками. Інтернаціоналізація бізнесу вимагає гнучкої стратегії, здатної враховувати особливості різних економік та культур, а також постійного вдосконалення управлінських процесів для підтримки конкурентних переваг на міжнародному рівні. Ефективне управління міжнародною конкурентоспроможністю дозволяє підприємству не лише зміцнити свої позиції на глобальних ринках, але й збільшити прибутковість та стійкість у динамічному конкурентному середовищі. Питанням специфіки та особливостям управління міжнародною конкурентоспроможністю присвячені праці зарубіжних та вітчизняних вчених: Діброва Л. В. [8], Коваленко Н. В. [8], Колесник Т. В. [8], Ралко О. С. [8], Андросова Т. В. [1], Чернишова Л. О. [1], Вараксіна О. В., Іщейкін Т. Є. [2], Онупко О. М. [2], Діденко Є. О. [9], Дмитрієв І. А. [11], Кирчата І. М. [11], Шершенюк О. М. [11], Євтушенко Н. О. [14], Гончар Д. К. [14], Ільченко Т. В. [17], Кирчата І. М. [19], Шершенюк О. М. [19], Козак Ю. Г. [21], Уханова І. О. [21], Єрмакова О. А. [21], Сукач О. О. [21], Кривіцька В. В. [24], Зянько В. В. [24], Ксич А. О. [25], Асцатрян А. А. [25] та інші. Проте в зазначених працях, на наш погляд недостатньо розкрита проблема управління міжнародною конкурентоспроможністю в умовах воєнного стану, тому дослідження цього питання є досить актуальним. Метою кваліфікаційної магістерської роботи є обґрунтування теоретичних і методичних підходів та розробка практичних рекомендацій щодо формування ефективної стратегії управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства. Для досягнення мети в кваліфікаційній магістерській роботі були визначені наступні завдання: - визначити сутність конкурентоспроможності підприємства та чинники, що визначають її рівень; - визначити особливості управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства; - запропонувати методичні підходи щодо аналізу міжнародної конкурентоспроможності підприємства; - провести організаційно-економічну характеристика підприємства - оцінити рівень конкурентоспроможності підприємства; - визначити ефективність системи управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства; - сформувати програму удосконалення управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства; - провести економічне обґрунтування ефективності запропонованих заходів, їх вплив на діяльність підприємства. Об’єктом дослідження є процес формування стратегії міжнародною конкурентоспроможністю підприємства. Предметом дослідження є сукупність теоретичних, методичних та практичних аспектів формування міжнародною конкурентоспроможністю підприємства. Методи дослідження. В магістерській кваліфікаційній роботі були використані такі метод дослідження: метод аналізу ключових показників ефективності за допомогою якого можна оцінити, наскільки успішно підприємство досягає своїх довгострокових цілей; SWOT-аналіз – дозволяє виявити фактори, що впливають на ефективність управління стратегічним розвитком підприємства; метод PEST – використовується для оцінки зовнішнього середовища, в якому функціонує підприємство; метод порівняльного аналізу – передбачає порівняння ефективності підприємства з іншими підприємствами-конкурентами; фінансовий аналіз – для оцінки загального стану підприємства з розрахунком його фінансових показників, що дозволяє виявити проблеми та сильних сторін стратегії розвитку організації. Інформаційна база дослідження: законодавчі акти державних органів влади України, аналітичні та статистичні дані і матеріали Міністерства економіки України, Державної служби статистики України, підручники та посібники, монографії, статті в періодичних виданнях з питань міжнародної конкурентоспроможності, фінансові звіти підприємства, власні спостереження автора. Наукова новизна – дістали подальшого розвитку шляхи розробки стратегії управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства в умовах воєнного стану в умовах воєнного стану. Особистий внесок здобувача. Кваліфікаційна магістерська робота є результатом самостійного дослідження. Результати та висновки, викладені в кваліфікаційній магістерській роботі, отримані автором особисто. Обсяг і структура кваліфікаційної магістерської роботи. Кваліфікаційна магістерська робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел із 58 найменувань. Робота містить 17 таблиць, 15 рисунків. Основний зміст роботи викладений на 74 сторінках комп’ютерного тексту.

Опис

Ключові слова

SWOT-аналіз, PEST-аналіз, конкурентоспроможність, зовнішньоекономічна діяльність, стратегічне управління ЗЕД підприємства, competitiveness, foreign economic activity, strategic management of foreign economic activity of the enterprise

Бібліографічний опис

Темченко В.А. Стратегія управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства : дипломна робота ... магістра : 073 Менеджмент. Київ, 2024. 76 с.

Підтвердження

Рецензія

Додано до

Згадується в