Кваліфікаційні роботи бакалаврів
Постійне посилання на розділhttps://dglib.nubip.edu.ua/handle/123456789/9
Переглянути
Документ Методи стимулювання експорту сільськогосподарської продукції та продовольства(2024) Шуляк Олександр Володимирович; Ковтун О.У сучасному світі економічного розвитку головними завданнями країн, що націлені на зміцнення своєї позиції у глобальному господарстві, є активна участь у зовнішньоекономічних відносинах, зокрема в експорті продукції. Зважаючи на власні потреби та можливості, кожна країна старається максимально ефективно використовувати свої переваги у міжнародному поділі праці, враховуючи наявні ресурси та технології. Проте, у процесі зовнішньоекономічної діяльності більшість країн застосовують різноманітні інструменти та заходи, спрямовані на зміцнення позицій своїх виробників на міжнародних ринках. В умовах війни в Україні експорт с/г продукції має велике значення для країни. Наразі потенціал експорту не реалізовується в повній мірі. Це пов’язано як з об’єктивними причинами, такими як ускладнення транспортування, перебої з паливно-мастильними матеріалами, нестачею фінансових ресурсів, так і з суб’єктивними. Враховуючи сучасний стан вітчизняних с/г підприємств, важливо зазначити, що ті, які здійснюють експортну діяльність, часто стикаються з рядом проблем, вирішення яких допомогло б підвищити їх конкурентоспроможність на світовому ринку. Серед основних причин, на додачу до інших, можна відзначити недостатньо розвинений механізм підтримки та стимулювання підприємств на різних етапах експортної діяльності. Тож важливим питанням на сьогодні є відновлення підтримки вітчизняних виробників аграрної продукції та продовольства з урахуванням досвіду розвинених країн, де підтримка с/г виробництв відбувається на постійний основі. Значний внесок у дослідження проблем стимулювання експорту зроблений у роботах зарубіжних економістів, таких як А. Бранх, Д. Гоппен, Й. Енгельхард, Д. Ернст, Д. Лефевр і інші. Також вітчизняні вчені, такі як М. Жук, Б. Калашников, Н. Карасьова, І. Тивончук та інші, приділяли значну увагу дослідженню проблем, пов'язаних з експортним потенціалом підприємств та можливостями його підвищення. Проте у науковій літературі бракує достатньої уваги питанням, які дозволяють зробити однозначні висновки щодо найефективніших методів стимулювання експорту сільськогосподарської продукції. Метою дипломної роботи є визначення ефективних методів, які будуть сприяти збільшенню експорту с/г продукції українського виробництва, розвитку галузі та підвищенню конкурентоспроможності на світовому ринку. Для досягнення поставленої мети в роботі поставлено наступні завдання: - Дослідити поняття експортної діяльності та її впливу на економіку країни. - Проаналізувати сучасний стан аграрного ринку України. - Оцінити діяльність, в тому числі й експортну для ТОВ ВКП «Авантаж». - Проаналізувати досвід різних країн у сфері стимулювання експорту с/г продукції. - Сформувати рекомендації щодо покращення методів стимулювання експорту вітчизняних виробників агропродукції. Об’єктом дослідження є аграрне товариство з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційне підприємство «Авантаж». Предметом дипломної роботи є експортна діяльність ТОВ ВКП «Авантаж». Методологічну основу досліджень складають сукупність прийомів і принципів наукового дослідження: аналітичний і логічний (виявлення теоретико-методичних проблем формування конкурентного середовища), системний підхід (дослідження досвіду розвинутих країн та України й формування на його основі пропозицій щодо вдосконалення конкурентного середовища).