DGlibrary - Цифрова бібліотека НУБіП України

Вітаємо Вас у Цифровій бібліотеці Національного Університету Біоресурсів і Природокористування України

Цей репозитарій є одним з елементів інфраструктури відкритої науки у світі та створений з метою:

  • надання необмеженого та безкоштовного доступу з мережі Інтернет до цифрових об’єктів з колекцій наукової бібліотеки НУБіП України студентам, викладачам, співробітникам університету, дослідникам та широкому загалу користувачів;
  • створення електронних копій цінних та рідкісних друкованих видань для збереження інтелектуальної спадщини та запобігання фізичній втраті документів;
  • підвищення ефективної діяльності наукової бібліотеки НУБіП України шляхом формування якісно нового цифрового контенту;
  • поширення інформації про наукову бібліотеку НУБіП України серед наукової спільноти;
  • об’єднання матеріалів цифрової бібліотеки з національним репозитарієм України;
  • надання доступу та індексування матеріалів цифрової бібліотеки в міжнародних наукометричних базах даних.

Для розміщення публікацій в Цифровій бібліотеці НУБіП (DGlibrary) потрібно:

Корисні посилання:

Розділи

Виберіть розділ, щоб переглянути його колекції.

Зараз показуємо 1 - 5 з 5

Нові надходження

  • listelement.badge.dso-typeДокумент,
    Психологічні особливості саморегуляції студентської молоді
    (2025) Крижанівська, Аліна Олегівна; Смолінчук, Лариса Симонівна
    Пояснювальна записка до кваліфікаційної роботи «Психологічні особливості саморегуляції студентської молоді»: 104 сторінки, 8 таблиць, 62 використаних джерела, 5 додатків. Об’єкт дослідження – саморегуляція особистості. Предмет дослідження – психологічні особливості емоційної саморегуляції студентської молоді. Мета дослідження полягає в теоретичному обґрунтуванні та емпіричному дослідженні психологічних особливостей емоційної саморегуляції студентів, у розробці і апробації тренінгу для її покращення. У кваліфікаційній роботі досліджено саморегуляцію, зокрема її сутність та значення у студентському віці, а також чинники та механізми її формування. Виокремлено емоційну саморегуляцію як ключову складову, яка важлива для адаптації та психологічного благополуччя студентів. Встановлено значущі взаємозв'язки між самоконтролем, рівнем саморегуляції та копінг-стратегіями, що підтвердили важливість розвитку навичок саморегуляції. На основі отриманих даних розроблено та апробовано соціально-психологічний тренінг розвитку навичок емоційної саморегуляції. Практична значущість роботи полягає в можливості застосування результатів у реальних умовах освітнього середовища, а також у використанні результатів для покращення психологічного благополуччя студентів. Виокремлено емоційну саморегуляцію як ключову складову, важливу для адаптації та психологічного благополуччя студентів.
  • listelement.badge.dso-typeДокумент,
    Психологічні особливості подолання комунікативних бар’єрів в учасників освітнього процесу
    (2025) Кравчук, Софія Вадимівна; Ржевський, Геннадій Миколайович
    Бакалаврська кваліфікаційна робота на тему: «Психологічні особливості подолання комунікативних бар’єрів в учасників освітнього процесу» виконана на 95 сторінках друкованого тексту. Робота містить вступ, три розділи, підрозділи, висновки до розділів, загальні висновки, список використаних джерел, таблиці та додатки. У вступі обґрунтовано актуальність теми, визначено об’єкт, предмет, мету, завдання дослідження, сформульовано гіпотезу, представлено наукову новизну, практичне значення та методи дослідження. У першому розділі здійснено теоретичний аналіз проблеми комунікативних бар’єрів, їх причин, видів і психокорекційних підходів до подолання труднощів у спілкуванні в освітньому середовищі. У другому розділі подано опис організації та методики емпіричного дослідження, наведено аналіз отриманих результатів щодо комунікативних бар’єрів серед учнів старших класів. У третьому розділі розроблено та апробовано соціально-психологічний тренінг подолання комунікативних бар’єрів. Надано практичні рекомендації для педагогів і практичних психологів щодо впровадження тренінгової програми. Робота містить 11 таблиць, 60 найменувань літературних джерел, 6 додатків.
  • listelement.badge.dso-typeДокумент,
    Психологічні особливості становлення професійної ідентичності майбутніх психологів
    (2025) Комінська, Марина Ігорівна; Олійник, Оксана Олексіївна
    Бакалаврська кваліфікаційна робота на тeму « Психологічні особливості становлення професійної ідентичності майбутніх психологів» виконана на 57 сторiнках друкованого тeксту; містить вступ, три розділи, висновки до розділів, загальні висновки, 3 таблиці, 7 рисунків, 4 додатки, 49 використаних джерел та літератури. У вступі відображені актуальність теми, об'єкт, предмет, мета, завдання дослідження, теоретична та практична значущість одержаних результатів. Обʼєкт дослідження: професійна ідентичність майбутніх психологів. У пeршому роздiлi проаналізовано поняття та структура професійної ідентичності в психологічній науці, особливості професійної ідентичності психолога та чинники формування професійної ідентичності майбутніх психологів. У другому роздiлi представлено організаційні аспекти емпіричного дослідження. Обгрунтовано вибір методів діагностики для проведення констатувального експерименту; емпірично досліджено особливості професійної ідентичності майбутніх психологів, чинників її формування; здійснено аналіз результатів емпіричного дослідження; підтверджено результати дослідження методами математичної статистики. У третьому розділі описані організаційні засади професійної ідентичності майбутніх психологів, розроблено та апробовано програму соціально–психологічного тренінгу формування професійної ідентичності майбутніх психологів.
  • listelement.badge.dso-typeДокумент,
    Розвиток стресостійкості у дорослих в умовах хронічного стресу
    (2025) Козирева, Анастасія Вікторівна; Шевцова, Олена Михайлівна
    Кваліфікаційна робота «Розвиток стресостійкості у дорослих в умовах хронічного стресу»: 89 сторінок, 60 використаних джерел (з них 17 іноземними мовами), 7 таблиць, 5 ілюстрацій, 4 додатки. Об’єкт дослідження — стресостійкість як інтегральна особистісна якість у дорослих. Предмет дослідження — особливості розвитку стресостійкості у дорослих в умовах хронічного стресу. Мета дослідження — теоретично обґрунтувати й емпірично перевірити ефективність програми розвитку стресостійкості у дорослих, які перебувають в умовах тривалого психоемоційного навантаження. У кваліфікаційній роботі представлено ґрунтовний теоретичний аналіз понять «стресостійкість» і «хронічний стрес», охарактеризовано їх взаємозв’язок та вплив на психоемоційне благополуччя дорослої людини. Визначено структуру стресостійкості як інтегральної якості особистості та виявлено ключові чинники, що сприяють її розвитку в умовах постійного стресового впливу. Здійснено емпіричне дослідження проявів стресостійкості у дорослих в умовах хронічного стресу. Розроблено та апробовано авторську програму психологічної допомоги, яка включає елементи психоедукації, саморегуляції та формування адаптивних копінг-стратегій. Оцінка ефективності програми підтвердила позитивний вплив на зниження рівня тривожності, підвищення емоційної стабільності та загальної адаптивності учасників. Практичне значення роботи полягає у можливості використання результатів дослідження у діяльності практичних психологів, психотерапевтів, фахівців з ментального здоров’я та соціальних працівників. Розроблена програма може бути адаптована для індивідуальної та групової роботи з метою підвищення стресостійкості у дорослого населення, зокрема осіб, що переживають тривалий стрес.
  • listelement.badge.dso-typeДокумент,
    Психологічні стратегії подолання підліткової кризи в умовах стресу
    (2025) Жабокрик, Анастасія Андріївна; Міляєва, Валерія Робертівна
    Бакалаврська кваліфікаційна робота на тему «Психологічні стратегії подолання підліткової кризи в умовах стресу» виконана на 82 сторінках друкованого тексту. Бакалаврська кваліфікаційна робота містить вступ, три розділи, висновки до розділів, загальні висновки, список використаних джерел, додатки. У вступі відображені актуальність теми, об‘єкт, предмет, мета, завдання дослідження, наукова новизна та практичне значення одержаних результатів. У першому розділі розглядається теоретична основа підліткової кризи як соціально-психологічного феномену. Розглянуто особливості переживання дидактичного стресу, його вплив на психоемоційний стан підлітків, а також соціальні та психологічні чинники, що сприяють його подоланню. У другому розділі представлено емпіричне дослідження, що включало психологічне тестування 26 підлітків учнів 7-11 класів із використанням відповідних методик. Здійснено аналіз отриманих результатів та встановлено взаємозв'язки між рівнем стресу і типом застосовуваних стратегій його подолання. У третьому розділі подано практичні рекомендації для педагогів і батьків щодо підтримки підлітків у кризовий період та в умовах стресу. Запропоновано ефективні психологічні стратегії подолання дидактичного стресу, зокрема методи покращення емоційної стійкості та адаптації до освітнього середовища. Робота містить 3 додатки, 8 таблиць, 3 рисунки, 30 літературних джерел.
  • listelement.badge.dso-typeДокумент,
    Роль самооцінки в структурі я-концепції особистості
    (2025) Добров, Данило Дмитрович; Міляєва, Валерія Робертівна
    Актуальність теми: Формування Я-концепції слугує фундаментом розвитку особистості, визначаючи характер її соціальної адаптації, професійного становлення та життєвого самовизначення. В умовах сучасних соціальних трансформацій та зростаючих вимог до професійної підготовки фахівців особливої актуальності набуває дослідження механізмів формування цілісної Я-концепції та її ключового компонента – самооцінки. За визначенням К. Роджерса, Я-концепція виступає центральним конструктом особистості, що забезпечує її цілісність та внутрішню узгодженість, а самооцінка є механізмом, через який відбувається інтеграція різних аспектів особистісного досвіду. Особливого значення проблема формування адекватної самооцінки набуває в період навчання у закладі вищої освіти, коли відбувається активне професійне та особистісне становлення майбутніх фахівців. Як зазначає Б.Г. Ананьєв, студентський вік є сензитивним періодом для розвитку основних соціогенних потенцій людини, включаючи формування професійної самосвідомості та адекватної самооцінки. В цей час закладаються основи майбутньої професійної діяльності, формується професійна ідентичність, відбувається інтенсивний розвиток особистісних якостей, необхідних для успішної професійної реалізації. В контексті сучасної освітньої парадигми, орієнтованої на особистісний розвиток студента, зростає потреба у розробці ефективних методів психологічного супроводу, спрямованих на оптимізацію процесів формування самооцінки. Як демонструють дослідження І.С. Кона, саме в період навчання у закладі вищої освіти відбувається найбільш інтенсивне формування Я-концепції, що робить цей період критичним для розвитку адекватної самооцінки. Розуміння механізмів взаємодії самооцінки з іншими компонентами Я-концепції відкриває нові можливості для розробки цілеспрямованих програм психологічної підтримки студентів, спрямованих на оптимізацію їхнього особистісного та професійного розвитку. Мета і завдання дослідження: дослідити роль самооцінки в структурі я-концепції та розробити соціально-психологічний тренінг для формування самооцінки студентів.-першокурсників. Об'єкт дослідження: роль самооцінки в структурі я- концепції особистості. Предмет дослідження: я-концепція особистості. Практичне значення роботи: полягає в розробці та апробації програми соціально-психологічного тренінгу, спрямованого на формування адекватної самооцінки студентів першого курсу. Результати дослідження можуть бути використані психологічними службами закладів вищої освіти для оптимізації процесу адаптації першокурсників, а також викладачами для створення сприятливих умов особистісного розвитку студентів. Розроблені методичні рекомендації щодо впровадження тренінгової програми можуть слугувати основою для організації системної роботи з психологічного супроводу студентів. Теоретичне значення роботи: визначається внеском у розвиток наукових уявлень про роль самооцінки в структурі я-концепції особистості студентського віку. Дослідження розширює розуміння механізмів взаємодії самооцінки з іншими компонентами я-концепції, поглиблює теоретичні знання про особливості формування самосвідомості в період професійного становлення. Результати роботи збагачують теоретичні основи психології особистості та вікової психології новими даними про закономірності розвитку самооцінки в студентському віці. Гіпотеза дослідження: На основі зрілої самооцінки завершується формування я-концепції особистості в період студентства. Новизна роботи: полягає в комплексному дослідженні ролі самооцінки в структурі я-концепції студентів першого курсу з урахуванням специфіки їхньої адаптації до університетського середовища. Вперше розроблено та теоретично обґрунтовано модель формування самооцінки засобами соціально-психологічного тренінгу, що враховує особливості взаємозв'язку самооцінки з іншими компонентами я-концепції. Запропоновано новий підхід до організації психологічного супроводу студентів-першокурсників, заснований на розумінні системного характеру взаємодії компонентів я-концепції. Методи дослідження. В процесі написання курсової роботи була використана система загальнонаукових та спеціальних емпіричних і теоретичних методів дослідження. Також використовувалися такі емпіричні методи, як, опис, порівняння та узагальнення.
  • listelement.badge.dso-typeДокумент,
    Особливості емоційної саморегуляції студентської молоді в стресових ситуаціях
    (2025) Димченко, Марія Віталіївна; Теслюк, Валентина Михайлівна
    Бакалаврська кваліфікаційна робота на тeму «Особливості емоційної саморегуляції студентської молоді в стресових ситуаціях» виконана на 47 сторiнках друкованого тeксту. Бакалаврська кваліфікаційна робота мiстить вступ, три роздiли, висновки до роздiлiв, загальнi висновки, список використаних джeрeл, додатки. У вступi вiдображeнi актуальнiсть тeми, об‘єкт, прeдмeт, мeта, завдання дослiджeння, наукова новизна та практичне значення одержаних резyльтатів. У пeршому роздiлi розглядаються теоретичні основи дослідження емоційної саморегуляції студентської молоді. Проаналізовано: поняття емоційної саморегуляції, її психологічні механізми та структурні компоненти; стресові ситуації та їх вплив на особистість; особливості емоційної саморегуляції в умовах стресу. У другому роздiлi проведено емпіричне дослідження особливостей емоційної саморегуляції студентської молоді в стресових ситуаціях. Описано організацію та методику емпіричного дослідження, визначено основні методики, застосовані у дослідженні. Здійснено аналіз результатів емпіричного дослідження та виокремлено чинники, що впливають на емоційну саморегуляцію студентів у стресових умовах. У третьому розділі описано розробку та апробацію тренінгової програми, спрямованої на розвиток емоційної саморегуляції студентської молоді. Надано опис тренінгових занять, спрямованих на вдосконалення навичок управління емоціями та стресом. Проведено аналіз ефективності тренінгової програми та запропоновано рекомендації для практичного впровадження. Робота містить 2 таблиці, 2 рисунки, 51 використаних джерел, 5 додатків.
  • listelement.badge.dso-typeДокумент,
    Вплив піклування про тварин на стресостійкість особистості
    (2025) Гудзевата, Златаослава Віталіївна; Мартинюк, Ірина Анатоліївна
    У роботі представлені результати дослідження проблеми впливу піклування про тварин на стресостійкість особистості. Висвітлене теоретичне підґрунтя дослідження впливу піклування про тварин на стресостійкість особистості. Зокрема, аналізується поняття стресостійкості особистості та механізми її формування, значення взаємодії з тваринами для психіки людини у працях науковців, практика застосування взаємодії із тваринами для психологічної допомоги особистості в Україні та закордоном. Зроблений висновок про те, що довготривале піклування про тварин позитивно впливає на стресостійкість особистості. Описані методи, процедура та вибірка емпіричного дослідження впливу піклування про тварин на стресостійкість особистості. Проведений аналіз отриманих результатів. Увагу акцентовано на аналізі спільного та відмінного у стресостійкості осіб з досвідом піклування про тварин та з відсутністю такого досвіду. Окрему увагу приділено проблемі урахування особливостей впливу піклування про тварин на стресостійкість особистості в практиці психологічної допомоги особистості. Зазначені принципи розробки програм психотренінгу стресостійкості особистості із застосуванням методів анімалотерапії. Запропонована програма психотренінгу стресостійкості особистості із застосуванням методів анімалотерапії. Приділено увагу викладу процедури апробації програми психотренінгу. Висновки відбивають основні узагальнення проведеної роботи. Список літератури налічує 51 джерел. У додатках вміщені опитувальники, використані в емпіричному дослідженні.
  • listelement.badge.dso-typeДокумент,
    Психологічні особливості самоактуалізації сучасних жінок в період життєвої кризи
    (2025) Гостенко, Регіна Станіславівна; Литвинчук, Леся Михайлівна
    У роботі представлені результати дослідження проблеми психологічних особливостей самоактуалізації сучасних жінок в період життєвої кризи. Висвітлено теоретичне підґрунтя дослідження феномену самоактуалізації жінок. Зокрема, проаналізовано поняття самоактуалізації в психології, її значення у структурі особистості, основні підходи до її вивчення, а також особливості протікання життєвої кризи у жінок та психологічні чинники, що впливають на процес самоактуалізації в цей період. Зроблений висновок про те, що самоактуалізація сучасних жінок у період життєвої кризи має свої специфічні особливості, зумовлені як особистісними ресурсами, так і соціально-психологічними умовами. Успішне проходження життєвої кризи значною мірою пов’язане з рівнем сформованості мотивації до саморозвитку, гнучкості мислення, внутрішньої стійкості та здатності до рефлексії. Описані методи, організація та вибірка емпіричного дослідження рівня самоактуалізації у жінок, які перебувають у стані життєвої кризи. Проведено аналіз показників самоактуалізації у різних вікових категоріях жінок, а також виявлено специфічні риси, що супроводжують процес самоактуалізації у кризовий період. Проведений аналіз отриманих результатів дозволив виокремити основні чинники, що сприяють або, навпаки, гальмують процес самоактуалізації в кризовий період. Встановлено, що жінки з високим рівнем самоактуалізації демонструють вищу адаптивність, емоційну стабільність і внутрішню цілеспрямованість навіть у складних життєвих обставинах. Окрему увагу приділено практичним аспектам психологічної підтримки жінок у період кризи. Запропоновано програму психотренінгу, спрямовану на розвиток самоактуалізації, що враховує кризовий стан жінки. Описані принципи та напрями впровадження програми в практичну психологічну діяльність. Висновки відображають ключові узагальнення проведеного дослідження. Список використаної літератури налічує 31 джерело.
  • listelement.badge.dso-typeДокумент,
    Ефект засобів природи у тренінгах із регуляції психоемоційного стану
    (2025) Гонтар, Денис Дем’янович; Мартинюк, Ірина Анатоліївна
    У роботі представлені результати дослідження проблеми впливу засобів природи на психоемоційний стан особистості. Висвітлене теоретичне підгрунтя дослідження впливу засобів природи на психоемоційний стан особистості. Зокрема, аналізується поняття психоемоційних станів та їх види, механізми регуляції психоемоційних станів особистості, практика застосування засобів природи для регуляції психоемоційних станів у вітчизняній та зарубіжній науковій літературі. Зроблений висновок про те, що психоемоційний стан є складним а багатогранним процесом на який впливають внутрішні та зовнішні чинники. Інтеграція природних чинників у процес психологічної допомоги збільшує масштаб впливу та чинить позитивний ефект. Описані методи, процедура та вибірка експериментального дослідження впливу засобів природи на психоемоційний стан особистості. Проведений аналіз отриманих результатів показав, що природні ресурси у роботі психолога здатні зменшити тривожність, страх та сприяють відновленню та гармонії особистості. Окрему увагу приділено проблемі урахування впливу засобів природи на психоемоційний стан особистості в практиці психологічної допомоги особистості. Зазначені принципи застосування засобів природи у практиці психологічної допомоги особистості. Запропонована програма психотренінгу з регуляції психоемоційних станів із застосуванням засобів природи. Приділено увагу викладу процедури апробації психотренінгу та аналізу його ефективності. Висновки відбивають основні узагальнення проведеної роботи. Список літератури налічує 51 джерело. У додатках вміщені сирі дані, отримані в кроскультурному дослідженні.