Менеджмент
Постійне посилання колекціїhttps://dglib.nubip.edu.ua/handle/123456789/15060
Переглянути
Документ Лідерство у системі управління підприємством(2024) Руднєва Анна Станіславівна; Восколупов В.Актуальність теми. В умовах сучасного світу, який неодноразово випробовується різними викликами і кризами, питання лідерства в управлінні підприємством стає особливо актуальним й важливим. Сьогодні, коли країна зіткнулася з воєнним станом та геополітичної напруженості в цілому, вимоги до ефективного керівництва і управління ресурсами стають ще більш вагомими та критичними. Сучасне суспільство вимагає висококваліфікованих та енергійних спеціалістів, які можуть швидко та ефективно визначати свої цілі, передбачати досягнення, подолати виклики, будувати взаємини і співпрацювати в команді. Важливою складовою особистості такого фахівця є наявність сформованої лідерської позиції. Це комплексна та стійка характеристика, що виявляється у системі ставлень до людей та самої себе в складних соціальних взаємодіях. Зовні це виражається у лідерській поведінці, а в серці - у системі цілей, цінностей та переконань, що визначають характер потреб, мотивації та переконань особистості. Щоб стати ефективним лідером, необхідно розуміти природні закони та дотримуватися вічних цінностей, сприяти культурі взаємного довіри та поваги. В умовах спільної роботи над досягненням цілей з різними людьми надзвичайно важливо встановлювати гармонійні стосунки, розуміти та цінувати різниці, надавати можливість виявити творчий потенціал та давати приклад особистого професійного підходу. Справжні лідери не тільки ведуть інших, але й служать прикладом для них. Вони стимулюють, а не вимагають, їм властиво ефективно делегувати повноваження та завжди дивитися вперед, у майбутнє. Крім того, компетентні лідери завжди дивляться вперед, з думкою про майбутнє своєї команди та підприємства. Вони аналізують ситуації та приймають стратегічні рішення, щоб кожен крок приносив плоди у вигляді прогресу та розвитку. Теоретичні та практичні аспекти лідерства у системі управління підприємством досліджували такі учені, як: Т. Балановська, О. Гавриш, Т. Гура, К. Драмарецька, Й. Завадський, В. Лугова, Дж. Максвелл, М. Михайліченко, О. Нестуля, М. Портер, О. Романовський, Л. Скібіцька, А. Троян, В. Харченко, Г. Харченко та ін.. Ознайомлення з опублікованими працями, присвяченими дослідженню теоретичних та практичних аспектів лідерства у системі управління підприємством, підтверджує актуальність вибраної теми дослідження. Мета і завдання дослідження. Метою бакалаврської кваліфікаційної роботи є обґрунтування теоретичних засад та розробка практичних рекомендацій щодо удосконалення лідерства у системі управління підприємством. Відповідно до мети визначені завдання дослідження: - розглянути підходи до поняття лідера: суть, види і функції; - охарактеризувати сутність лідерства у системі управління підприємством; - проаналізувати теорії і стилі лідерства у системі управління підприємством; - навести загальну характеристику підприємства; - провести аналіз системи управління персоналом підприємства; - здійснити оцінювання лідерства в системі управління підприємством; - запропонувати рекомендації щодо впровадження сучасних прийомів лідерства у систему управління підприємством; - навести заходи щодо розвитку лідерських компетентностей персоналу у підприємстві; - запропонувати зарубіжний досвід розвитку лідерства в системі управління підприємством. Об’єктом дослідження є процес лідерства у системі управління підприємством. Предметом дослідження є теоретико-методичні та практичні аспекти лідерства у системі управління підприємством. Поглиблені дослідження зроблені на матеріалах ПП «Greenfield» Гайсинського району Вінницької області. Методи дослідження. Методологічною основою бакалаврської кваліфікаційної роботи є комплексний підхід, діалектичний метод наукового пізнання, фундаментальні наукові праці та розробки українських і зарубіжних вчених у теорії лідерства у системі управління підприємством. Для досягнення поставленої у бакалаврській кваліфікаційній роботі мети були використані такі загальнонаукові та спеціальні методи дослідження: дедукції – при побудові структури роботи в логічному взаємозв’язку і вивченні предмета загалом, єдності та взаємозалежності його окремих складових частин; індукції – при формуванні загальних висновків до проведеного дослідження; абстрактно-логічний та синтезу – при уточненні тлумачень категоріального інструментарію обраної теми дослідження; табличний та графічний – для аналізу та оцінки інформації. Інформаційною базою бакалаврської кваліфікаційної роботи є нормативно-правові акти України, українські та зарубіжні інформаційні джерела, річні звіти та первинна документація ПП «Greenfield» а також результати власних спостережень. Практичне значення одержаних результатів полягає у наданні рекомендацій, спрямованих на удосконалення лідерства у системі управління підприємством, що сприятиме підвищенню продуктивності праці персоналу та його конкурентоспроможності. Структура роботи. Бакалаврська кваліфікаційна робота складається із вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел. Основний текст бакалаврської кваліфікаційної роботи викладено на 69 сторінках, у тому числі робота містить 15 таблиць, 12 рисунків, 48 використаних джерел.Документ Управління конфліктами в організації(2024) Чабан Тетяна Віталіївна; Восколупов В.Актуальність теми. В умовах воєнного стану в Україні постає важливе питання забезпечення психічного здоров’я українців, а отже особливої уваги потребує дослідження аспектів управління конфліктами на будь-якому підприємстві. Необхідно налагодити процес ефективного управління конфліктами, що допоможе зменшити напруженість і створити сприятливу атмосферу на робочому місці, що є важливою складовою успішного функціонування підприємства в сучасних реаліях. Конфлікт є невід’ємною частиною людських взаємовідносин. В динамічному русі сьогодення, де на складні питання зустрічаються різні точки зору, суперечності неодмінно виникатимуть. Конфлікти в організації можуть носити як і позитивний, так і негативний характер, все залежить від того, якими були їх причини та наслідки. А спосіб управління та вирішення цих конфліктів визначатиме загальну ефективність роботи в самій організації. Не існує жодної організації, в якій би не існувало конфліктних ситуацій, а більша половина таких випадків виникають незалежно від волі самих людей. Конфлікти безпосередньо пов’язані з визначенням функцій і завдань, структурою системи управління, характером ролей та їх розподілом між окремими групами на підприємстві. Управління конфліктами є одним із найскладніших викликів для кожного керівника, тому з’являється потреба у забезпеченні їх ефективного регулювання на підприємстві. Теоретичні та практичні аспекти управління конфліктами в організації досліджували такі учені, як: Т. Балановська, Дж. Бартон, О. Белінська, Ю. Біляк, К. Боулдінг, А. Войцихова, Е. Гідденс, Р. Дарендорф, Т. Дуткевич, Р. Кілман, Т. Лепейко, О. Миронова, М. Михайліченко, Л. Понді, М. Примуш, А. Троян та ін. Ознайомлення із опублікованими працями, присвяченими дослідженню практичних та теоретичних аспектів управління конфліктами в організації, підтверджує актуальність обраної теми дослідження. Мета і завдання дослідження. Метою бакалаврської кваліфікаційної роботи є розкриття теоретичних засад та розробка практичних рекомендацій щодо удосконалення управління конфліктами в організації. Для досягнення мети бакалаврської кваліфікаційної роботи, було поставлено наступні завдання: - розкрити сутність поняття конфлікту в організації; - навести класифікацію конфліктів та їх типологію в організації; - охарактеризувати методичні підходи до управління конфліктами в організації; - навести загальну характеристику підприємства; - провести аналіз складу та плинності персоналу підприємства; - здійснити оцінювання ефективності системи управління конфліктами в підприємстві; - запропонувати сучасні методи управління конфліктами в підприємстві; - розробити систему тренінгів та вебінарів для попередження конфліктів серед співробітників підприємства; - запропонувати зарубіжний досвід управління конфліктами в організації. Об’єктом дослідження є процес управління конфліктами на підприємстві. Предметом дослідження є теоретичні, методичні та практичні аспекти управління конфліктами на підприємстві. Детальне дослідження здійснено на матеріалах ДП «ССМ» Шевченківського району м. Києва. Методи дослідження. Методологічною основою бакалаврської кваліфікаційної роботи є комплексний підхід, діалектичний метод наукового пізнання, фундаментальні наукові праці та розробки українських і зарубіжних вчених у теорії управління конфліктами в організації. Для досягнення поставленої у бакалаврській кваліфікаційній роботі мети були використані такі загальнонаукові та спеціальні методи дослідження: дедукції – для побудови структури роботи в логічному взаємозв’язку та вивченні загалом предмета; індукції – для формування загальних висновків проведеного дослідження; абстрактно-логічний та синтезу – для уточнення тлумачень категоріального інструментарію обраної теми дослідження; табличний та графічний – для аналізу та оцінки інформації. Інформаційною базою бакалаврської кваліфікаційної роботи є нормативно-правові акти України, українські та зарубіжні інформаційні джерела, річні звіти та первинна документація ДП «ССМ», а також результати власних спостережень. Практичне значення одержаних результатів полягає у наданні рекомендацій, спрямованих на удосконалення управління конфліктами в організації, що сприятиме підвищенню продуктивності праці в підприємстві. Структура роботи. Бакалаврська кваліфікаційна робота складається із вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел. Основний текст бакалаврської кваліфікаційної роботи викладено на 68 сторінках, у тому числі робота містить 19 таблиць, 16 рисунків, 45 використаних джерел.Документ Формування організаційної культури підприємств(2024) Осенко Марія Олександрівна; Восколупов В.Актуальність теми. Формування організаційної культури на підприємстві під час воєнного стану в Україні представляє унікальні виклики та міркування через надзвичайні обставини та підвищений рівень невизначеності. Воєнний стан зазвичай передбачає посилення державного контролю, обмеження громадянських свобод і посилення заходів безпеки, що може суттєво вплинути на динаміку організаційної культури. Динамічні зміни на ринку, глобалізація, зростання ролі інформаційних технологій та штучного інтелекту – все це створює нові виклики для підприємств. Щоб успішно адаптуватися до цих змін, підприємства потребують гнучкості та здатності до постійного розвитку. Організаційна культура відноситься до спільних цінностей, переконань, поглядів і поведінки, які характеризують підприємство та керують взаємодією її членів і процесами прийняття рішень. Організаційна культура поєднує не лише усі види діяльності, але й взаємини, що виникають всередині підприємства, роблячи, тим самим, колектив згуртованим і продуктивним. Вона створює зовнішній образ, формує імідж, визначає характер відносин з клієнтами і партнерами. Таким чином, сильна організаційна культура стає запорукою успішності підприємства в конкурентному середовищі. Теоретичні та практичні аспекти формування організаційної культури підприємств досліджували такі учені, як: Т. Г. Басюрська, В. І. Волович, Ю. П. Воржакова, С. О. Гайдученко, Н. В. Пахота, М. Д. Прищак, С. М. Судомир, Г. В. Тимошенко, В. В. Фурманець, , Г. А. Харченко, О. В. Харчишина, Л. І. Хомутенко, та ін. Ознайомлення з опублікованими працями, присвяченими дослідженню теоретичних та практичних аспектів формування організаційної культури підприємства, підтверджує актуальність вибраної теми дослідження. Мета і завдання дослідження. Метою бакалаврської кваліфікаційної роботи є обґрунтування теоретичних засад та розробка практичних рекомендацій щодо удосконалення формування організаційної культури підприємства. Відповідно до мети визначені завдання дослідження: - розкрити сутність та основні поняття організаційної культури підприємств; - охарактеризувати типи організаційної культури підприємств; - навести особливості формування організаційної культури підприємства; - навести загальну характеристику підприємства; - розкрити процес організаційної культури підприємства; - провести аналіз формування організаційної культури підприємства; - здійснити оцінювання організаційної культури підприємства; - запропонувати напрями покращення організаційної культури у підприємстві; - запропонувати заходи мотивації персоналу як чиннику покращення організаційної культури підприємства; - навести зарубіжний досвід формування організаційної культури підприємства. Об’єктом дослідження є процес формування організаційної культури підприємства. Предметом дослідження є теоретичні, методичні та практичні аспекти формування організаційної культури підприємства. Поглиблені дослідження здійснені на матеріалах ТОВ «Шалом 2030» Черкаського району Черкаської області. Методи дослідження. Методологічною основою бакалаврської кваліфікаційної роботи є комплексний підхід, діалектичний метод наукового пізнання, фундаментальні наукові праці та розробки українських і зарубіжних вчених у теорії формування організаційної культури підприємства. Для досягнення поставленої у бакалаврській кваліфікаційній роботі мети були використані такі загальнонаукові та спеціальні методи дослідження: дедукції – при побудові структури роботи в логічному взаємозв’язку і вивченні предмета загалом, єдності та взаємозалежності його окремих складових частин; індукції – при формуванні загальних висновків до проведеного дослідження; абстрактно-логічний та синтезу – при уточненні тлумачень категоріального інструментарію обраної теми дослідження; табличний та графічний – для аналізу та оцінки інформації; матричний та SWOT-аналізу – при визначенні бізнес-портфелю, сильних та слабких сторін, а також можливостей і загроз досліджуваного підприємства та інші методи дослідження економічних процесів і явищ. Інформаційною базою бакалаврської кваліфікаційної роботи є нормативно-правові акти України, українські та зарубіжні інформаційні джерела, річні звіти та первинна документація ТОВ «Шалом 2030», а також результати власних спостережень. Практичне значення одержаних результатів полягає у наданні рекомендацій, спрямованих на удосконалення формування організаційної культури підприємств, що сприятиме підвищенню продуктивності праці та конкурентоспроможності підприємства. Структура роботи. Бакалаврська кваліфікаційна робота складається із вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел. Основний текст бакалаврської кваліфікаційної роботи викладено на 63 сторінках, у тому числі робота містить 17 таблиць, 15 рисунків, 40 використаних джерел.