Кваліфікаційні роботи бакалаврів
Постійне посилання на розділhttps://dglib.nubip.edu.ua/handle/123456789/9
Переглянути
Документ Управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства(2024) Солошенко Максим Олександрович; Бутенко В.Актуальність теми дослідження. В умовах євроінтеграційних процесів економіка України тісно пов’язано із формуванням конкурентного середовища, яке визначає економічні можливості підприємства, результати його діяльності в умовах ринкової конкуренції. Сучасні умови економічного розвитку характеризуються посиленням конкуренції на ринку товарів і послуг, що зумовлює необхідність підвищення підприємствами своєї конкурентоспроможності. Особливо актуальним це питання є для підприємств, котрі працюють на міжнародних ринках. Однак покращення фінансових результатів і прийняття правильних рішень сьогодні недостатньо. У сучасних умовах потрібно забезпечити функціонування системи управління, яка спрямована на досягнення конкретних цілей або вирішення певних задач шляхом ефективної роботи підприємства, що дозволить досягти високого рівня його конкурентоспроможності. Адже конкурентоспроможність підприємства – це багатоаспектна економічна категорія, яка є одним із основних критеріїв оцінки ефективності його діяльності та результативним показником ефективності системи управління суб’єктом господарювання. Це вимагає впровадження сучасних інструментів і технологій управління міжнародною конкурентоспроможністю аграрного підприємства. Питанню конкурентоспроможності, у тому числі міжнародної конкурентоспроможності підприємства, присвячена значна кількість наукових праць зарубіжних та вітчизняних вчених-економістів, серед яких можна виділити таких видатних науковців як Я. Березівський, С. Бестужева, Н. Бшарат, Т. Васильців, Г. Воронін, Ю. Гринчук, Л. Діброва, Л. Дідівська, А. Касич, Т. Колесник, Н. Коваленко, О. Ковтун, Ю. Козак, С. Клименко, О. Лозовський, Р. Лупак, С. Мізюк, О. Ралко, Д. Решетняк, Н. Тарнавська, Р. Тульчинський, І. Уханов, Л. Юрчишина та інші. Кожен науковець пропонує власне розуміння процесу управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства, проте єдиний підхід щодо формування ефективної системи управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства до теперішнього часу в науці відсутній. Потреба дослідження теоретичних, методичних та практичних аспектів управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства обумовила вибір теми роботи та свідчить про її актуальність. Мета та завдання дослідження. Метою дослідження є узагальнення і критична оцінка теоретико-методичних положень та розробка практичних рекомендацій щодо управління міжнародною конкурентоспроможністю досліджуваного підприємства. Для досягнення поставленої мети необхідно вирішити такі основні завдання: - визначити сутність конкурентоспроможності підприємства та охарактеризувати основні фактори, які сприяють підвищенню її рівня; - охарактеризувати систему управління конкурентоспроможністю на підприємстві; - визначити основні методи оцінки рівня конкурентоспроможності підприємства; - проаналізувати ж діяльність досліджуваного підприємства; - здійснити загальну характеристику діяльності ПрАТ «Миронівський Хлібопродукт»; - охарактеризувати структуру управління ПрАТ «Миронівський Хлібопродукт»; - дослідити стан експортної діяльності ПрАТ «Миронівський Хлібопродукт»; - здійснити оцінку міжнародної конкурентоспроможності підприємства ПрАТ «Миронівський Хлібопродукт»; - сформулювати напрямки вдосконалення системи управління конкурентоспроможністю на досліджуваному підприємстві. Об’єктом дослідження є процес управління конкурентоспроможністю підприємства. Предметом дослідження є комплекс теоретико-методичних та практичних аспектів, пов’язаних з управлінням міжнародною конкурентоспроможністю підприємства. Для досягнення поставленої мети було використано наступні методи дослідження: метод спостереження, метод порівняння, метод систематизації, метод абстрагування, методи аналізу та синтезу, метод статистичних групувань, метод SWOT-аналізу, системний підхід, графічний метод, економіко- математичні методи та інші. Інформаційною базою дослідження є нормативно-правові акти, що регламентують порядок здійснення зовнішньоекономічної діяльності підприємства, наукові праці, теоретичні висновки та узагальнення вітчизняних і зарубіжних вчених, статистична інформація, дані бухгалтерського обліку та звітності. Оброблення даних здійснювалося за допомогою сучасних інформаційних технологій та програм. Структура та обсяг роботи. Основний текст бакалаврської кваліфікаційної роботи викладено на 75 сторінках, робота містить 9 таблиць, 15 рисунків, 59 використаних джерел, а також 2 додатки.