Менеджмент

Постійне посилання колекціїhttps://dglib.nubip.edu.ua/handle/123456789/15060

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 15
  • Ескіз
    Документ
    Управління конкурентоспроможністю підприємства
    (2024) Цибенко Анна Олексіївна; Добрівська М.
    Актуальність теми. Сучасний стан ринку характеризується постійними змінами у зовнішньому середовищі, мінливістю споживчого попиту, наявністю великої кількості підприємств різних форм власності, підвищенням невизначеності та ризику тощо. А отже, задля того, щоб вижити на ринку, підприємству необхідно постійно відслідковувати і реагувати на всі зміни, що відбуваються у його конкурентному середовищі з метою збереження та зміцнення позицій на ринку і забезпечення ефективного управління конкурентними перевагами. Проте, досвід останніх років демонструє, що далеко не всі вітчизняні підприємства готові до ведення конкурентної боротьби. Як приклад, навіть володіння конкурентоспроможною продукцією, що безумовно виступає важливо умовою, не дозволяє багатьом з підприємств ефективно реалізовувати цю перевагу через відсутність практики використання цілого комплексу маркетингу: гнучкої асортиментної і цінової політики, адекватної організації каналів розподілу, ефективних методів стимулювання продажу тощо. Тому проблема управління конкурентоспроможністю підприємств набуває на сучасному етапі першочергового значення. Теоретичні та практичні аспекти управління конкурентоспроможністю підприємства розглянуто в працях таких вітчизняних та зарубіжних учених, як: Кириченко О. М., Власенко В. В., Коротков А. В., Корсаков Д. О., Денисенко М., Бреус C., Чекотун К., Блакита Г., Волошин, А. В., Пуцентейло П., Балдинюк В. М., Михайленко О. В. Ознайомлення з опублікованими працями, присвяченими дослідженню теоретичних та практичних аспектів управління конкурентоспроможністю підприємства, підтверджує актуальність вибраної теми дослідження. Мета і завдання дослідження. Метою бакалаврської кваліфікаційної роботи є обґрунтування теоретичних засад та розробка практичних рекомендацій щодо удосконалення процесу управління конкурентоспроможністю підприємства. Відповідно до мети визначені завдання дослідження: - з’ясувати сутність і складові конкурентного середовища підприємства; - розкрити принципи побудови механізму управління конкурентоспроможністю підприємства; - узагальнити методи оцінки конкурентоспроможності підприємства; - здійснити організаційно-економічну характеристику підприємства; - проаналізувати і оцінити рівень конкурентоспроможності СТОВ Агрофірма «Ольгопіль»; - оцінити чинники впливу на рівень конкурентоспроможності підприємства; - розробити рекомендації щодо формування механізму управління конкурентоспроможністю в СТОВ Агрофірма «Ольгопіль»; - проаналізувати зарубіжний досвід управління конкурентоспроможністю підприємств. Об’єктом дослідження бакалаврської кваліфікаційної роботи є процес управління конкурентоспроможністю підприємства. Предметом дослідження є сукупність теоретичних і практичних аспектів управління конкурентоспроможністю підприємства. Поглиблені дослідження здійснені на матеріалах СТОВ Агрофірма «Ольгопіль». Методи дослідження. Методичною та теоретичною основою бакалаврської кваліфікаційної роботи є загальнонаукові та спеціальні методи. Із загальнонаукових використано такі методи: діалектичний (при розгляді теоретичних та концептуальних підходів до управління конкурентоспроможністю підприємства); дедукції (при побудові структури роботи та вивченні предмета дослідження); абстрактно-логічний та синтезу (при уточненні трактувань категоріального апарату теми роботи); аналізу (при аналізі здійснення управління конкурентоспроможністю підприємства, а також при вивченні зарубіжного досвіду управління конкурентоспроможністю підприємства) та індукції (при формуванні висновків роботи). Спеціальні методи, що використовувалися при написанні бакалаврської кваліфікаційної роботи: табличний та графічний (при виявленні закономірностей та висвітленні результатів роботи); статистичний (при збиранні, зведенні, аналізі статистичних даних). Інформаційною базою дослідження є нормативно-правові акти України, вітчизняні та зарубіжні інформаційні джерела, річні звіти та первинна документація СТОВ Агрофірма «Ольгопіль», а також результати опитування та власних спостережень. Практичне значення одержаних результатів полягає у наданні рекомендацій, спрямованих на удосконалення процесу управління конкурентоспроможністю підприємства. Апробація результатів бакалаврської роботи. Основні результати дослідження були оприлюднені на: ІІІ Всеукраїнській науково-практичній онлайн конференції здобувачів вищої освіти та молодих учених «Актуальні питання теорії та практики менеджменту в умовах сучасних викликів» (м. Київ, НУБіП України, 11 жовтня 2023 р.). Структура роботи. Бакалаврська кваліфікаційна робота складається із вступу, трьох розділів, висновків та списку використаних джерел. Основний зміст викладено на __ сторінках друкованого тексту, бакалаврська кваліфікаційна робота містить __ таблиць i __ рисунків. Список використаних джерел включає __ найменувань.
  • Ескіз
    Документ
    Управління інноваційними проектами агропромислового підприємства
    (2024) Рудницький Андрій Євгенович; Лобунець Т.
    У сучасних умовах трансформації та відновлення економіки, інноваційна діяльність стає ключовим фактором для ефективного розвитку підприємництва. Швидкий прогрес у світовій економіці вимагає від економічної системи нашої країни активної участі у формуванні інноваційної моделі розвитку сільського господарства. Ця модель має підтримувати економічну силу держави та її конкурентоспроможність на світовому ринку. Держава повинна сприяти та регулювати ефективне функціонування сільськогосподарських підприємств, спрямовуючи їх на інноваційний розвиток. Це сприятиме швидкому покращенню стану справ та зростанню впливу науки на соціально-економічний розвиток країни. На жаль, сьогодні аграрний сектор української економіки перебуває в складній ситуації, що обумовлена цілим рядом причин: як то традиційних – недостатнім фінансуванням та низьким рівнем інноваційного розвитку сільськогосподарських підприємств, так ускладненнями, викликаними війною, нестабільністю та потребою відбудови зруйнованих потужностей тощо. Злагоджене поєднання цих складових створить умови для стрімкого прогресу в аграрному секторі України. Тому важливо детально вивчити економічну сутність та форми управління інноваційними проектами в аграрному секторі. Проблему управління інноваційними проектами агропромислового підприємства у своїх працях розглядають таких вітчизняних вчені, як Павленко І. І., Крутько М.А., Романашенко М.О., Лобас І.В., Маренич Т.Г., Бірченко Н.О., Радченко О.П., Карадобрі Т.В., Ярова Д.О. та багато інших. Їхні праці лягли в основу даного наукового дослідження. Важливість вивчення проблеми управління інноваційними проектами агропромислового підприємства, її практична значимість, а також наявність багатьох невирішених питань зумовили вибір теми, постановку мети та завдань даної роботи. Метою роботи є дослідження теоретичних і практичних аспектів процесу управління інноваційними проектами агропромислового підприємства та визначення основних напрямків його удосконалення. Для досягнення цієї мети у роботі були вирішені такі завдання: - розкрити сутність та необхідність інноваційно-інвестиційної діяльності для підприємств аграрного сектору; - вивчити можливі джерела фінансування інноваційних проектів вітчизняних сільськогосподарських підприємств; - охарактеризувати діяльність та систему управління ПРАТ МХП; - провести аналіз напрямів інноваційно-інвестиційної діяльності агропромислового підприємства; - здійснити оцінку інноваційної діяльності ПРАТ МХП; - дати пропозиції по активізація інноваційної діяльності у агропромислових підприємствах. Об’єктом дослідження бакалаврської кваліфікаційної є процес управління інноваційними проектами агропромислового підприємства та визначення шляхів його удосконалення. Предметом дослідження бакалаврської кваліфікаційної роботи є . теоретичні, методичні та практичні аспекти управління інноваційними проектами агропромислового підприємства. Теоретико-методологічною основою бакалаврської кваліфікаційної роботи є фундаментальні дослідження вітчизняних і зарубіжних вчених з питань управління інноваційною діяльністю та проектами підприємства. Для вирішення поставлених завдань були використані такі методи та прийоми наукового дослідження: - узагальнення – для визначення поняття та значення управління інноваційними проектами підприємства; - аналіз і синтез – під час дослідження основних напрямків управління інноваційними проектами ПРАТ МХП; - методи статистичного та логічного аналізу – для визначення особливостей інноваційної діяльності ПРАТ МХП; - графічний – для наочного зображення і схематичного представлення теоретичних та практичних результатів дослідження. Інформаційною базою дослідження бакалаврської кваліфікаційної роботи є законодавчі, нормативно-правові акти, внутрішні документи, які регламентують діяльність ПРАТ МХП, статистичні дані та матеріали, зібрані під час проведення дослідження на підприємстві, авторські дослідження та спостереження та дані, отримані з мережі Інтернет. Структура роботи. Бакалаврська кваліфікаційна робота складається із вступу, трьох розділів, поділених на підрозділи, висновків і рекомендацій, а також списку використаних джерел. Основний зміст бакалаврської кваліфікаційної роботи становить 58 сторінок друкованого тексту.
  • Ескіз
    Документ
    Лідерство у системі управління підприємством
    (2024) Руднєва Анна Станіславівна; Восколупов В.
    Актуальність теми. В умовах сучасного світу, який неодноразово випробовується різними викликами і кризами, питання лідерства в управлінні підприємством стає особливо актуальним й важливим. Сьогодні, коли країна зіткнулася з воєнним станом та геополітичної напруженості в цілому, вимоги до ефективного керівництва і управління ресурсами стають ще більш вагомими та критичними. Сучасне суспільство вимагає висококваліфікованих та енергійних спеціалістів, які можуть швидко та ефективно визначати свої цілі, передбачати досягнення, подолати виклики, будувати взаємини і співпрацювати в команді. Важливою складовою особистості такого фахівця є наявність сформованої лідерської позиції. Це комплексна та стійка характеристика, що виявляється у системі ставлень до людей та самої себе в складних соціальних взаємодіях. Зовні це виражається у лідерській поведінці, а в серці - у системі цілей, цінностей та переконань, що визначають характер потреб, мотивації та переконань особистості. Щоб стати ефективним лідером, необхідно розуміти природні закони та дотримуватися вічних цінностей, сприяти культурі взаємного довіри та поваги. В умовах спільної роботи над досягненням цілей з різними людьми надзвичайно важливо встановлювати гармонійні стосунки, розуміти та цінувати різниці, надавати можливість виявити творчий потенціал та давати приклад особистого професійного підходу. Справжні лідери не тільки ведуть інших, але й служать прикладом для них. Вони стимулюють, а не вимагають, їм властиво ефективно делегувати повноваження та завжди дивитися вперед, у майбутнє. Крім того, компетентні лідери завжди дивляться вперед, з думкою про майбутнє своєї команди та підприємства. Вони аналізують ситуації та приймають стратегічні рішення, щоб кожен крок приносив плоди у вигляді прогресу та розвитку. Теоретичні та практичні аспекти лідерства у системі управління підприємством досліджували такі учені, як: Т. Балановська, О. Гавриш, Т. Гура, К. Драмарецька, Й. Завадський, В. Лугова, Дж. Максвелл, М. Михайліченко, О. Нестуля, М. Портер, О. Романовський, Л. Скібіцька, А. Троян, В. Харченко, Г. Харченко та ін.. Ознайомлення з опублікованими працями, присвяченими дослідженню теоретичних та практичних аспектів лідерства у системі управління підприємством, підтверджує актуальність вибраної теми дослідження. Мета і завдання дослідження. Метою бакалаврської кваліфікаційної роботи є обґрунтування теоретичних засад та розробка практичних рекомендацій щодо удосконалення лідерства у системі управління підприємством. Відповідно до мети визначені завдання дослідження: - розглянути підходи до поняття лідера: суть, види і функції; - охарактеризувати сутність лідерства у системі управління підприємством; - проаналізувати теорії і стилі лідерства у системі управління підприємством; - навести загальну характеристику підприємства; - провести аналіз системи управління персоналом підприємства; - здійснити оцінювання лідерства в системі управління підприємством; - запропонувати рекомендації щодо впровадження сучасних прийомів лідерства у систему управління підприємством; - навести заходи щодо розвитку лідерських компетентностей персоналу у підприємстві; - запропонувати зарубіжний досвід розвитку лідерства в системі управління підприємством. Об’єктом дослідження є процес лідерства у системі управління підприємством. Предметом дослідження є теоретико-методичні та практичні аспекти лідерства у системі управління підприємством. Поглиблені дослідження зроблені на матеріалах ПП «Greenfield» Гайсинського району Вінницької області. Методи дослідження. Методологічною основою бакалаврської кваліфікаційної роботи є комплексний підхід, діалектичний метод наукового пізнання, фундаментальні наукові праці та розробки українських і зарубіжних вчених у теорії лідерства у системі управління підприємством. Для досягнення поставленої у бакалаврській кваліфікаційній роботі мети були використані такі загальнонаукові та спеціальні методи дослідження: дедукції – при побудові структури роботи в логічному взаємозв’язку і вивченні предмета загалом, єдності та взаємозалежності його окремих складових частин; індукції – при формуванні загальних висновків до проведеного дослідження; абстрактно-логічний та синтезу – при уточненні тлумачень категоріального інструментарію обраної теми дослідження; табличний та графічний – для аналізу та оцінки інформації. Інформаційною базою бакалаврської кваліфікаційної роботи є нормативно-правові акти України, українські та зарубіжні інформаційні джерела, річні звіти та первинна документація ПП «Greenfield» а також результати власних спостережень. Практичне значення одержаних результатів полягає у наданні рекомендацій, спрямованих на удосконалення лідерства у системі управління підприємством, що сприятиме підвищенню продуктивності праці персоналу та його конкурентоспроможності. Структура роботи. Бакалаврська кваліфікаційна робота складається із вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел. Основний текст бакалаврської кваліфікаційної роботи викладено на 69 сторінках, у тому числі робота містить 15 таблиць, 12 рисунків, 48 використаних джерел.
  • Ескіз
    Документ
    Використання методів управління в діяльності організації
    (2024) Олійник Діана Олегівна; Драгнєва Н.
    Актуальність теми. В умовах сьогодення в Україні відбуваються зміни буквально в усіх сферах діяльності. Відбуваються зміни в політиці, в соціумі, в економіці, в медицині і в тому числі в управлінні. Виробничий потенціал що використовується на будь-якому підприємстві вимагає постійного розвитку, адже спрямований на досягнення поставленої мети та цілей. Дослідження даної роботи зумовлено значним впливом використання методів управління, оскільки щоб успішно триматися своєї позиції на ринку підприємствам потрібно проводити дослідження систем управління. З кожним роком кількість методів управління зростає та обсяг знань накопичених в процесі постановок цілей у процесах досліджень менеджменту, маркетингу, діагностики, прогнозування, планування та постійному контролі експериментальних інноваційних досліджень. Важливість дослідження систем менеджменту також зростає в діяльності підприємства. Ринок постійно розвивається, він ніколи не стоїть на місці, відображаючи оновлені специфікації для управління та операцій підприємства. Використання процесу управління підприємством робить його більш актуальним. Слід визнати сучасний розвиток нашої нації останнім часом став більш інтенсивним, відкриваючи нові дослідницькі можливості, в особливості це стосується сфери управління. У дослідженнях науковців використання методів управління відіграє ключову роль в контексті новітніх досягнень менеджменту. Поняття загальних методів управління для вдосконалення управління виробничим потенціалом набуває дійсної актуальності та сама подана проблема отримує серйозного значення. Методи управління в діяльності організації вивчали такі науковці, як Андрєєва Т. Є., Балановська Т. І., Битов В. П., Гогуля О. П., Гуторова О. О., Гірняк О. М., Єдинак В. Ю., Коркуна І. І., Лазоренко Т. В., Мартиненко В. П., Пшик-Ковальська О. О., Саган А. В., Тарасюк О. В., Федуняк І. О. та ін. Метою бакалаврської кваліфікаційної роботи є обґрунтування теоретичних засад та розробка практичних рекомендацій щодо удосконалення використання методів управління в діяльності організації. Для досягнення мети були поставлені наступні завдання: - розкрити сутність та класифікацію методів управління; - охарактеризувати особливості використання методів управління; - розглянути механізм взаємодії методів та функцій управління; - проаналізувати тенденції діяльності підприємства; - оцінити соціально-психологічний мікроклімат підприємства; - охарактеризувати методи управління, що використовує підприємство; - обґрунтувати напрями формування системи делегування повноважень; - розробити рекомендації щодо удосконалення використання методів управління в діяльності підприємства. Об’єктом дослідження є система методів управління в діяльності організації. Предметом дослідження є теоретичні та методичні основи використання методів управління в організації. Поглиблені дослідження здійснено на матеріалах ТОВ “СВК “Світанок” Білоцерківського району Київської області. Методи дослідження. Методичною та теоретичною основою бакалаврської кваліфікаційної роботи є діалектичний метод наукового пізнання, комплексний підхід та аналіз наукових праць вітчизняних та зарубіжних фахівців з управління персоналом. Для досягнення поставлених завдань використовувалися такі методи дослідження: дедуктивний, абстрактно-логічний та синтезу, індуктивний, табличний, графічний та інші. Інформаційною базою бакалаврської кваліфікаційної роботи є нормативно-правові акти України, вітчизняні та зарубіжні інформаційні джерела, річні звіти та первинна документація ТОВ “СВК “Світанок” Білоцерківського району Київської області, результати опитування та власні спостереження. Структура роботи. Бакалаврська кваліфікаційна робота складається із вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел та додатків. Основний текст бакалаврської кваліфікаційної роботи викладено на 61 сторінці друкованого тексту, робота містить 10 таблиць, 14 рисунків і 1 додаток. Список використаних джерел включає 43 найменування.
  • Ескіз
    Документ
    Управління фінансово-інвестиційною діяльністю фермерського господарства
    (2024) Німець Руслана Анатоліївна; Лобунець Т.
    Сучасні підприємства функціонують в виключно складному та непередбачуваному середовищі та стикаються кожного дня з великими ризиками та загрозами для своєї діяльності. З початку повномасштабної війни на території нашої країни багато підприємств фактично перестали функціонувати та перейшли в режим роботи “на виживання”. Не виключенням є й фермерські господарства. Адже агропромисловий сектор в Україні в усі часи стикався з великими ризиками, а початок війни дуже сильно ускладнив цю ситуацію. Фермерські господарства являються найбільш поширеною формою ведення підприємництва в сфері сільського господарства. Вони дуже поширені в нашій країні. Та це й не дивно, адже Україна з давніх часів є аграрною державою та має великий потенціал до розвитку цього напрямку бізнесу. Проте головною проблемою в його розвитку є недостатня державна підтримка, складності в отриманні інвестиційних коштів та невелику масштаби діяльності фермерських господарств. Економічна та політична криза в Україні, яка пов´язана з війною принесла багато негативних моментів. Проте, можна відмітити й деякі позитивні зміни, які пов´язані зі збільшенням фінансування розвитку підприємств в тому числі й підприємств агропромислового комплексу. Таке фінансування на сьогодні здійснюється в вигляді надання інвестицій та грантів від держави та різних міжнародних організацій на підтримку та розвиток малого бізнесу в Україні. Актуальність теми фінансово-інвестиційної діяльності фермерських господарств обумовлена з одного боку виникненням проблем в фінансуванні діяльності таких господарств, особливо в умовах війни. З іншого боку, зʼявляються нові фінансові можливості в вигляді програм фінансування діяльності фермерських господарств і, звичайно, вони повинні використовувати такі можливості повністю. Метою виконання дипломної роботи є вивчення ефективності управління фінансово-інвестиційною діяльністю на прикладі діючого фермерського господарства “Антарес Агро-П”. Дане підприємство відносить ся до агропромислового сектору України та займається вирощуванням бобових, зернових та технічних культур на своїх угіддях. Місце розташування фермерського господарства Одеська область. При виконанні дипломної роботи ставляться наступні завдання: - вивчення теоретичних засад функціонування агропромислових підприємств за сучасних умов господарювання; - дослідження місця та роді фінансово-інвестиційної діяльності в роботі фермерських господарств; - аналіз основних джерел фінансування діяльності фермерських господарств за сучасних умов господарювання; - оцінка результатів фінансово-господарської діяльності ФГ “Антарес Агро -П”; - оцінка інвестиційної привабливості підприємства “Антарес Агро -П”; - оцінка ролі лізингу в оптимізації фінансової діяльності фермерського господарства; - дослідження основних напрямків державної підтримки діяльності фермерських господарств за сучасних умов; - розробка основних засад формування стратегії розвитку фермерського господарства. Обʼєктом дослідження в ході виконання роботи є господарська діяльність обраного підприємства “Антарес Агро -П”. Предметом дослідження в ході виконання роботи є система фінансово-інвестиційної діяльності обраного базового підприємства. В ході виконання дипломної роботи будуть застосовані чисельні методи дослідження, а саме: - методи економічного аналізу: визначення тенденцій, відхилень, резервів збільшення окремих показників діяльності підприємства; - методи стратегічного аналізу: SWOT-аналіз, PEST-аналіз; - методи бізнес-планування та фінансового аналізу: оцінка інвестиційної привабливості, оцінка ліквідності, фінансової стійкості тощо. Наукова новизна даної роботи полягає в дослідженні змін, які відбулися в фінансово-інвестиційній діяльності фермерських господарств за умов війни в Україні. Дослідження інвестиційних питань в сільському господарстві проводили такі економісти-фахівці як: П.Т. Саблук, Є.Є. Гудзь, М.І. Кисіль, П.А. Стецюк, Н.Я. Дем'яненко, Ю.А. Лупенко та ін. В ході виконання дипломної роботи будуть використані літературні джерела (підручники та статті), які висвітлюють всі аспекти теми дослідження. Крім того, буде використано законодавчі та нормативно-правові акти, які стосуються діяльності фермерських господарств в Україні. Вони є в відкритому доступі в мережі Інтернет. З мережі також буде використано статистична інформація та інформація про дослідження ринку, що описує діяльність фермерських господарств в нашій країні.
  • Ескіз
    Документ
    Формування системи менеджменту підприємства
    (2024) Купрієнко Назар Володимирович; Драмарецька К.
    Актуальність теми. В сучасних умовах якісне формування системи менеджменту підприємства впливає на його конкурентоспроможність і довготривале існування на ринку. Вдале формування системи менеджменту суб’єкта господарювання визначається ефективністю і результативністю його діяльності. Показники діяльності організації перебувають у прямій залежності від прийнятих управлінських рішень. Управління суб’єктом господарювання відбувається на базі системи менеджменту, організаційної структури, характеристик і функцій та від ступеня розвитку підприємства в цілому, а також від чинників впливу зовнішнього середовища. Саме тому актуальною є проблема формування успішної системи менеджменту організації у сучасних умовах ведення господарської діяльності. Теоретичні аспекти дослідження проблеми формування системи менеджменту підприємством знайшли своє відображення у працях вчених С. Бірюченко, К. Бужимська, І. Бурачек, В. Діденко, М. Новікова, Т. Лазоренко, С. Пермінова та інших. Проте дослідження проблеми формування ефективної системи менеджменту підприємством у сучасних умовах вимагає дедалі більшої уваги. Мета і завдання дослідження. Метою бакалаврської кваліфікаційної роботи є обґрунтування теоретичних підходів і розробка практичних рекомендацій щодо формування системи менеджменту підприємства. Відповідно до поставленої мети дослідження були сформовані наступні завдання: - розкрити поняття і складові менеджменту суб’єкта господарювання; - навести принципи, функції та методи менеджменту підприємства; - представити підходи до формування системи менеджменту підприємства; - проаналізувати тенденції розвитку і особливості діяльності підприємства; - навести характеристику системи менеджменту суб’єкта господарювання; - запропонувати напрями удосконалення формування системи менеджменту підприємства. Об’єкт дослідження – процес формування системи менеджменту підприємства. Предмет дослідження – сукупність теоретичних і практичних аспектів процесу формування системи менеджменту підприємства. Поглиблені дослідження проведені на матеріалах ТОВ «Пирятинський сирзавод», Полтавської області. Методи дослідження. Для вирішення поставлених завдань у бакалаврській кваліфікаційній роботі використовувались спеціальні і загальнонаукові методи та прийоми дослідження: індукції і дедукції (для дослідження предмета в цілому та для побудові логічного зв’язку структури роботи), синтезу і абстрактно-логічний (при уточнення дефініцій категоріального інструментарію), табличний і графічний (при аналізу інформації), метод SWOT-аналізу (для оцінки сильних і слабких сторін, можливостей і загроз сільськогосподарського підприємства). Інформаційною базою бакалаврської кваліфікаційної роботи є нормативно-правові акти України, вітчизняні і зарубіжні інформаційні джерела, статистична звітність Державної служби статистики України та Головного управління статистики у Полтавській області, річні звіти та первинна документація ТОВ «Пирятинський сирзавод» та власні спостереження. Структура роботи. Зміст бакалаврської кваліфікаційної роботи викладено на 69 сторінках друкованого тексту. Робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел із 50 найменувань, містить 8 таблиць, 19 рисунків.
  • Ескіз
    Документ
    Управління маркетинговою діяльністю підприємства
    (2024) Хомотюк Юлія Сергіївна; Драмарецька К.
    Актуальність теми. Актуальність теми управління маркетинговою діяльністю для дипломної роботи полягає в її зв'язку з сучасними тенденціями та викликами, які стикаються підприємства у сфері маркетингу. Останні роки характеризуються радикальними змінами завдяки впровадженню цифрових технологій, таких як інтернет, соціальні медіа, аналітика даних та штучний інтелект. Ці зміни впливають на підходи до залучення клієнтів та прийняття маркетингових рішень. Крім того, зростання міжнародних зв'язків у сфері торгівлі та доступ до глобальних ринків роблять актуальними стратегічні адаптації в маркетингу, а зміна уявлень про бренд та способів спілкування з клієнтами створює потребу у нових підходах до брендингу та комунікації. Такі виклики потребують вивчення та розробки ефективних стратегій управління маркетинговою діяльністю, які дозволять підприємствам забезпечувати конкурентні переваги та успішно функціонувати в сучасних умовах бізнесу. Теоретичні основи дослідження проблеми управління маркетинговою діяльністю підприємства відображені у працях зарубіжних і вітчизняних вчених: Виноградський М. Д., Виноградська А. М. Дудар В., Дяків О. П., Коцур А. С., Жигалкевич Ж.М., Кам’янська О.В., Зоріна О.І., Сиволовська О. В., Капінос Г. І., Лучишина К.Л., Лопатенко Л. О., Лисенко Т. І., Мироненко М. А., Павлов К. В., Лялюк А. М., Павлова О. М., Хитрова О. та інших. Вивчення праць, що присвячені дослідженню питань маркетинговою діяльністю підприємства, підтверджує актуальність вибраної теми бакалаврської кваліфікаційної роботи. Мета і завдання дослідження. Метою бакалаврської кваліфікаційної роботи є обґрунтування теоретичних підходів і розробка практичних рекомендацій щодо удосконалення управління маркетинговою діяльністю підприємством. Відповідно до мети визначені завдання дослідження: - з’ясувати поняття і місце маркетингу в менеджменту підприємства; - узагальнити сутність процесу управління маркетинговою діяльністю підприємства; - навести сучасні принципи і методи управління маркетинговою діяльністю; - представити загальну характеристику підприємства; - проаналізувати конкурентне середовище суб’єкта господарювання; - оцінити діяльність служби маркетингу в підприємстві; - визначити шляхи покращення управління маркетинговою діяльністю суб’єкта господарювання»; Об’єкт дослідження – процес управління маркетинговою діяльністю підприємства. Предмет дослідження – сукупність теоретичних і практичних аспектів процесу управління маркетинговою діяльністю підприємства. Поглиблені дослідження проведені на матеріалах ТОВ «АЛЬЯНС МАРКЕТ» м. Львів. Методи дослідження. Методичною та теоретичною основою бакалаврської кваліфікаційної роботи є загальнонаукові та спеціальні методи. Із загальнонаукових використано такі методи: діалектичний (при розгляді теоретичних та концептуальних підходів до управління маркетинговою діяльністю); дедукції (при побудові структури роботи та вивченні предмета дослідження); абстрактно-логічний та синтезу (при уточненні трактувань категоріального апарату теми роботи); аналізу (при аналізі здійснення управління маркетинговою діяльністю та індукції (при формуванні висновків роботи). Спеціальні методи, що використовувалися при написанні бакалаврської кваліфікаційної роботи: табличний та графічний (при виявленні закономірностей та висвітленні результатів роботи); статистичний (при збиранні, зведенні, аналізі статистичних даних). Інформаційною базою дослідження є нормативно-правові акти України, вітчизняні та зарубіжні інформаційні джерела, статистична звітність Державної служби статистики України, річні звіти та первинна документація ТОВ «АЛЬЯНС МАРКЕТ», а також результати опитування та власних спостережень. Апробація результатів бакалаврської роботи. Основні результати дослідження були оприлюднені на: ІІІ Всеукраїнській науково-практичній онлайн конференції здобувачів вищої освіти та молодих учених «Актуальні питання теорії та практики менеджменту в умовах сучасних викликів» (м. Київ, НУБіП України, 11 жовтня 2023 р.). Структура роботи. Бакалаврська кваліфікаційна робота складається із вступу, трьох розділів, висновків та списку використаних джерел. Основний зміст викладено на 86 сторінках друкованого тексту, бакалаврська кваліфікаційна робота містить 16 таблиць i 12 рисунків. Список використаних джерел включає 63 найменувань.
  • Ескіз
    Документ
    Управління ризиками реалізації інвестиційного проекту ДПДГ «Оленівське»
    (2024) Ільніцький Максим Андрійович; Лобунець Т.
    Успішна ринкова трансформація економіки та соціального життя українського суспільства не може здійснюватися на фоні інвестиційних процесів, які протікають в’яло. Висока інвестиційна активність є важливою умовою розвитку вітчизняних підприємств незалежно від галузевої приналежності та форми власності відповідно до обраної економічної стратегії для досягнення конкурентних переваг. Економічне зростання та інвестиційна активність є взаємозумовленими процесами. А тому будь-яке підприємство повинно постійно приділяти увагу питанням залучення інвестицій. Важливим елементом здійснення структурних зрушень вітчизняної економіки, розвитку інноваційного сектору виступають інвестиції. Інтенсивний розвиток інвестиційної діяльності забезпечить ринкову трансформацію економіки, сприятиме її входженню у світове співтовариство, створенню валютних резервів, необхідних для модернізації виробництва тощо. Розвиток та динаміка інвестиційних процесів формують стратегічну основу сталого економічного зростання розвинених країн. Однак, оцінюючи ситуацію, яка склалася в Україні, робимо висновок, що наша держава значно відстає в питаннях, які стосуються інвестиційної діяльності від економічно розвинених країн світу. Здійснення інвестиційної діяльності підприємства ґрунтується на вкладеннях грошових коштів в об’єкт інвестицій, для його оновлення, розвиток, нарощування обсягів виробництва, або освоєння нових видів діяльності. Інвестиційна діяльність відрізняється предметним складом і змістом, характеризується широким колом учасників, зайнятих підготовкою інвестиційного проєкту і його подальшою реалізацією. Більшість управлінських рішень в інвестиційній діяльності приймаються в умовах ризику, що обумовлено низкою чинників. Серед них відсутність повної інформації, наявність протилежних тенденцій, елементи випадковості та ін. У подібних умовах виникає неясність і, як наслідок, невпевненість в отриманні очікуваного кінцевого результату. Дослідженню оцінки інвестиційних ризиків, проблемам управління інвестиційними ризиками присвячено праці багатьох вітчизняних учених. Над їх вирішенням працювали О.Д. Вовчак, М.П. Денисенко, О.Д. Данілов, Г.М. Івашина, О.Г. Чумаченко, A.C. Музиченко, A.A. Пересада, Л.M. Бо рщ, С.В. Герасимова, А.П. Дука, A.B. Череп, В.М. Грідасов, С.В. Кривченко, О.Є. Ісаєва та багато інших. Метою роботи є обґрунтування доцільності управління ризиками реалізації інвестиційного проєкту ДПДГ «Оленівське». Завдання дослідження: − Розглянути теоретико-методичні аспекти управління ризиками проєкту; − Дослідити систему управління ризиками проєкту на «ДПДГ Оленівське»; − Розробити шляхи удосконалення управління ризиками проєкту на «ДПДГ Оленівське». Об’єкт дослідження – процес управління ризиками проєкту «ДПДГ Оленівське». Предмет дослідження – особливості оцінки ризиків проєкту «ДПДГ Оленівське». У процесі написання дипломної роботи були використані методи аналізу та синтезу, індукції та дедукції, логіко-структурний метод, математичні та статистичні методи, а також методи систематизації та наукового узагальнення.
  • Ескіз
    Документ
    Управління товарною політикою підприємства
    (2024) Гулевата Оксана Русланівна; Гавриш О.
    Актуальність теми. Стан товарного виробництва визначається рядом відмінностей, враховуючи активну боротьбу споживачів, їх високі вимоги до якості продукції, постійний процес оновлення асортименту існуючих товарів та появу їх замінників. У цьому контексті виникає необхідність акцентувати увагу на товарній політиці як важливому інструменті у загальній управлінській системі суб’єкта господарювання. Актуальність розгляду питань, пов’язаних із визначенням сутності, напрямів та головних завдань товарної політики, зумовлена необхідністю привертати увагу споживачів до продукції підприємства, забезпечуючи їх високу якість та конкурентоспроможність. Зазначені аспекти включають в себе такі завдання, як збереження лояльності постійних клієнтів, привертання нових споживачів та забезпечення конкурентоспроможності продукції у сучасному ринковому середовищі. Підприємство, що враховує ці аспекти, має можливість ефективно взаємодіяти зі змінами на ринку та забезпечувати стійкий розвиток й ефективність своєї діяльності. Теоретичні та практичні аспекти управління товарною політикою підприємства розглядали такі вчені як: Балановська Т. І., Блажко Ю. М., Бриндіна O. А., Гавриш О. М., Ганіч С. В., Гогуля О. П., Гонтарева І. В., Горобець Н. М., Дячков Д. В., Іваненко Л. М., Іщенко С. М., Кириченко С. О., Кузьминчук Н. В., Лісений Є. В., Мангушев Д. В., Мартиненко В. П., Половинка К. І., Процишин Ю. Т., Скібіцький О.М., Труш М. C., Турчіна С. Г., Хринюк О. та ін. Ознайомлення з опублікованими працями, присвяченими дослідженню теоретичних та практичних аспектів управління товарною політикою підприємства, підтверджує актуальність вибраної теми дослідження.. Мета і завдання дослідження. Метою бакалаврської кваліфікаційної роботи є обґрунтування теоретичних засад та розробка практичних рекомендацій щодо удосконалення управління товарною політикою підприємства. Відповідно до мети визначені завдання дослідження: - визначити економічну сутність товарної політики підприємства; - охарактеризувати етапи та особливості управління товарною політикою підприємства; - розкрити методичні підходи до управління товарною політикою підприємства; - здійснити оцінку товарної політики підприємства; - проаналізувати вплив чинників на формування ефективної системи управління товарною політикою підприємства; - розробити пропозиції щодо удосконалення системи управління товарною політикою підприємства; - обґрунтувати раціоналізацію товарної номенклатури підприємства; - розглянути використання зарубіжного досвіду управління товарною політикою підприємства. Об’єктом дослідження є процес управління товарною політикою підприємства. Предметом дослідження є теоретичні, методичні та практичні аспекти управління товарною політикою підприємства. Поглиблені дослідження здійснені на матеріалах ТДВ «Яготинський маслозавод» Фастівського району Київської області. Методи дослідження. Методологічною основою бакалаврської кваліфікаційної роботи є комплексний підхід, діалектичний метод наукового пізнання, фундаментальні наукові праці та розробки українських і зарубіжних вчених у теорії управління товарною політикою підприємства. Для досягнення поставленої у бакалаврській кваліфікаційній роботі мети були використані такі загальнонаукові та спеціальні методи дослідження: дедукції – при побудові структури роботи в логічному взаємозв’язку і вивченні предмета загалом, єдності та взаємозалежності його окремих складових частин; індукції – при формуванні загальних висновків до проведеного дослідження; абстрактно-логічний та синтезу – при уточненні тлумачень категоріального інструментарію обраної теми дослідження; табличний та графічний – для аналізу та оцінки інформації; матричний та SWOT-аналізу – при визначенні бізнес-портфелю, сильних та слабких сторін, а також можливостей і загроз досліджуваного підприємства та інші методи дослідження економічних процесів і явищ. Інформаційною базою бакалаврської кваліфікаційної роботи є нормативно-правові акти України, українські та зарубіжні інформаційні джерела, статистична звітність Державної служби статистики України, річні звіти та первинна документація ТДВ «Яготинський маслозавод» а також результати власних спостережень. Практичне значення одержаних результатів полягає у наданні рекомендацій, спрямованих на удосконалення управління товарною політикою підприємства, що сприятиме підвищенню прибутковості та конкурентоспроможності підприємства. Апробація результатів бакалаврської кваліфікаційної роботи. Основні положення, теоретичні та практичні розробки і наукові результати бакалаврської кваліфікаційної роботи апробовані на: ІІІ Всеукраїнській науково-практичній онлайн конференції здобувачів вищої освіти та молодих учених «Актуальні питання теорії та практики менеджменту» (м. Київ, Національний університет біоресурсів і природокористування України, 11 жовтня 2023 р.). Структура і обсяг роботи. Бакалаврська кваліфікаційна робота складається із вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел. Основний текст бакалаврської кваліфікаційної роботи викладено на 67 сторінках, у тому числі робота містить 11 таблиць, 24 рисунки та 44 використаних джерел.
  • Ескіз
    Документ
    Диджиталізація менеджменту в підприємстві
    (2024) Гришко В’ячеслав Сергійович; Добрівська М.
    Актуальність теми. Диджиталізація менеджменту в сучасному підприємстві стає все більш актуальною в умовах швидкої технологічної трансформації та змін на ринку. Підприємства, які успішно інтегрують цифрові технології у свої бізнес-процеси, мають значні переваги у плані ефективності, конкурентоспроможності та адаптивності до змін у середовищі. Активна диджиталізація менеджменту дозволяє підприємствам швидше реагувати на зміни у попиті, оптимізувати внутрішні процеси, підвищувати якість обслуговування клієнтів та знижувати витрати. Завдяки використанню аналітики та штучного інтелекту, бізнес може здійснювати більш точне прогнозування та приймати обґрунтовані управлінські рішення. Прогрес у галузі диджиталізації менеджменту не зупиняється, і разом з розвитком технологій відкриваються нові можливості для підприємств. Такі напрямки, як, блокчейн, розширена реальність (AR) та віртуальна реальність (VR), стають все більш доступними та знайомими для бізнесу, відкриваючи широкі перспективи для вдосконалення управління та створення нових цінностей для клієнтів. Теоретичні та практичні аспекти диджиталізації менеджменту розглянуто в працях таких вітчизняних та зарубіжних учених, як: та ін. Ознайомлення з опублікованими працями, присвяченими дослідженню теоретичних та практичних аспектів диджиталізації менеджменту, підтверджує актуальність вибраної теми дослідження. Мета і завдання дослідження. Метою бакалаврської кваліфікаційної роботи є обґрунтування теоретичних засад та розробка практичних рекомендацій щодо удосконалення процесу диджиталізації менеджменту в підприємстві. Відповідно до мети визначені завдання дослідження: - з’ясувати поняття про диджиталізацію та її застосування в управлінні підприємством; - розкрити особливості впровадження цифровізації в менеджменті; - узагальнити методичні підходи до визначення ефективності диджиталізації; - здійснити організаційно-економічну характеристику підприємства; - проаналізувати процес впровадження цифровізації в ПрАТ «Кременчуцький міськмолокозавод»; - розкрити особливості впливу цифровізації на процес управління підприємством; - розробити рекомендації щодо удосконалення процесу цифровізації в ПрАТ «Кременчуцький міськмолокозавод»; - проаналізувати зарубіжний досвід диджиталізації в управлінні підприємством. Об’єктом дослідження бакалаврської кваліфікаційної роботи є процес диджиталізації менеджменту в підприємстві. Предметом дослідження є сукупність теоретичних і практичних аспектів диджиталізації менеджменту в підприємстві. Поглиблені дослідження здійснені на матеріалах ПрАТ «Кременчуцький міськмолокозавод». Методи дослідження. Методичною та теоретичною основою бакалаврської кваліфікаційної роботи є загальнонаукові та спеціальні методи. Із загальнонаукових використано такі методи: діалектичний (при розгляді теоретичних та концептуальних підходів до диджиталізації менеджменту); дедукції (при побудові структури роботи та вивченні предмета дослідження); абстрактно-логічний та синтезу (при уточненні трактувань категоріального апарату теми роботи); аналізу (при аналізі впровадження цифровізації, а також при вивченні зарубіжного досвіду диджиталізації в управлінні підприємством) та індукції (при формуванні висновків роботи). Спеціальні методи, що використовувалися при написанні бакалаврської кваліфікаційної роботи: табличний та графічний (при виявленні закономірностей та висвітленні результатів роботи); статистичний (при збиранні, зведенні, аналізі статистичних даних). Інформаційною базою дослідження є нормативно-правові акти України, вітчизняні та зарубіжні інформаційні джерела, статистична звітність Державної служби статистики України, річні звіти та первинна документація ПрАТ «Кременчуцький міськмолокозавод», а також результати опитування та власних спостережень. Практичне значення одержаних результатів полягає у наданні рекомендацій, спрямованих на удосконалення процесу диджиталізації менеджменту в підприємстві. Апробація результатів бакалаврської роботи. Основні результати дослідження були оприлюднені на: ІІІ Всеукраїнській науково-практичній онлайн конференції здобувачів вищої освіти та молодих учених «Актуальні питання теорії та практики менеджменту в умовах сучасних викликів» (м. Київ, НУБіП України, 11 жовтня 2023 р.). Структура роботи. Бакалаврська кваліфікаційна робота складається із вступу, трьох розділів, висновків та списку використаних джерел.